maandag 8 juli 2013

Lifescouts - online 'real world'-ervaringen delen

Via de geweldige Rosanne kwam ik op het project Lifescouts uit, een tumblr-pagina vol met badges die allemaal staan voor een bepaalde ervaring uit het echte leven. Het idee is dat je een badge als je hem verdiend hebt reblogt, en je verhaal erbij vertelt. Het leek mij leuker om zoals Rosanne deed er een paar uit te pikken en hier te delen, dus aanschouw:

Sunrise badge
Normaal gesproken hebben mijn bed en ik een vrij hechte relatie en ben ik zelden voor zonsopgang buiten bed te vinden, maar op uitwisseling in Noorwegen heb ik m'n eerste 'echte' zonsopgang gezien. Dat vooral doordat we een nacht op school doorbrachten, ik heb hem met wat Noren en Britten doorgehaald en toen 's ochtends genoten van de Noorse zonsopgang (vanuit een klaslokaal, that is, het was februari). 


Mona Lisa badge
In de vierde gingen we voor Frans naar Parijs. De trip naar het Louvre is me bij gebleven. Er was iets misgegaan met het bestellen van de tickets, waardoor we eerst een halfuur moesten wachten voor we erin konden. Die tijd heb ik met wat vriendinnen in de Starbucks gehangen voor m'n eerste Arizona ooit. Daarna konden we het museum in, maarrrr .. volgens onze strenge planning konden we nog één uurtje in het Louvre rondbanjeren, daarna zouden we met de metro terug moeten naar het hotel. Gevolg? Sprinten door het Louvre om Mona nog even IRL te mogen aanschouwen. 



CPR badge
Ik ben een tijdje leiding geweest bij scouting, en een daarvoor heb ik EHBO en reanimatie geleerd. Officieel mag ik nu niet meer reanimeren, omdat ik de cursus meer dan een jaar geleden heb afgesloten, maar in theorie weet ik hoe het in z'n werk treedt.


Fencing badge

Op een blauwe maandag (well, vrijdag) heb ik schermen gevolgd. Ik heb zelfs een diplomaatje gehaald op het eerste niveau, maar ik was te druk met scouting om door te gaan met schermen.


Big Ben badge
Vorig jaar ben ik met zeven vrienden een weekje naar Londen geweest. Mogelijk een van de leukste vakanties ooit. We hadden alles zelf geregeld, er waren geen ouders of docenten mee, en het was heerlijk. Eindelijk een keer volledig op je eigen benen staan. Oh, en Londen natuurlijk. Londen is tof. 


Ballet badge
Ja, ik heb een tijd op ballet gezeten! Vrij lang, eigenlijk. Zo'n drie jaar, tot ik moest stoppen vanwege drukte met school - ik had drie uur reistijd per dag en daarna nog een hoop huiswerk om te doen, en de balletschool was ook een halfuur met de auto vanuit m'n woonplaats, dus dat paste niet helemaal qua agenda. 


Perform on stage badge
Ik heb een paar keer op het podium gestaan. Drie keer met ballet, een keer met de eindmusical van groep acht, en een keer met het zesdeklasstuk. Die laatste was een geweldige ervaring, ik had met wat mensen het script geschreven, mijn eerste echte script, jawel. Daarnaast deden we het in een echt mooi theater, voor een uitverkochte zaal, wat natuurlijk niet verkeerd is. 


Empire State Building badge
Officieel heb ik deze nog niet, maar eind oktober ga ik hem verdienen. Als cadeau omdat ik geslaagd ben, neemt m'n vader me mee naar New York. Vanuit het hotel zullen we het Empire State Building kunnen zien, zo dicht zit het erop! 

2 opmerkingen:

  1. Haha, zo geweldig ben ik helemaal niet ^-^ maar leuk dat jij er ook over hebt geblogd (geblogged? geblogt? aah!?)!

    X

    BeantwoordenVerwijderen