zondag 14 juli 2013

Tag: what's on my phone?


Beter laat dan nooit hè? Laten we eens kijken wat voor apps ik op m'n iPhone 4 verstopt heb. 

 

Mijn achtergrond komt uit een van m'n favoriete series, the Hour. Ik ben zo gewend aan die achtergrond, dat ik hem liever niet meer verander. De eerste pagina met Apps is vrij standaard gebleven, omdat ik die indeling fijn vind. De notities gebruik ik verschrikkelijk veel. Sinds kort ben ik ook op m'n iPhone overgestapt op Chrome. Heb er geen moment spijt van gehad, ik vind hem gebruiksvriendelijker dan Safari en je kunt leuk op en neer vliegen tussen de tabs. Spotify is zeker weten m'n favoriete app ooit, zonder muziek is m'n aura maar leeg en stil. 


De tweede pagina met apps is een stuk interessanter, eigenlijk staan hier alle apps die ik echt gebruik. Vooral TVShow Time is handig, daar kun je precies bijhouden waar je bent met welke serie en à la Goodreads nieuwe series ontdekken. Ideaal voor mensen als ik, die vijftien series tegelijkertijd volgen en kijken! Verder hou ik ervan als mijn telefoon rustig is, dus de apps zijn op kleur en functie gesorteerd. Kan me echt ergeren aan de telefoon van anderen als de apps maar wat door elkaar staan. 


De laatste pagina (ja, het zijn er maar drie, ik delete overbodige of ongebruikte apps altijd vrij snel) is een mix van dingen die ik eerder niet kwijt kon. Vooral 'hulpapps' is maar een blend van losse dingen. De New York-app is een offline kaart van NYC. Eind oktober ga ik erheen, maar voor de fun heb ik maar alvast die app op m'n telefoon gezet. Games speel ik eigenlijk bijna nooit, in tegenstelling tot vele anderen.  


Door m'n liefde voor lifestyle photography had ik een hele collectie fotografie-apps gespaard. Op een gegeven moment heb ik er een paar verwijderd, maar Instagram bleef er natuurlijk sowieso op. Verder gebruik ik vaak PicFrame, waarbij je met allerlei leuke effecten kunt spelen en tadaa, wat heel erg lijkt op Instagram maar dan met een net andere filters.

Voor muziek heb ik ook maar een speciaal mapje gemaakt, met de OOR-app (aanrader!), een niet echt werkende Scrobbler van Last.fm (heb hem erop staan in de hoop dat hij het ineens weer gaat doen). The Daily Indie, want indie, en BKSFestival, want herinneringen. Ja, sommige apps bewaar ik als een soort 'souvenir'. 

En, niet oninteressant, wat er letterlijk op mijn telefoon zit:


What's on your phone?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten