woensdag 10 juli 2013

Tag: de zeven hoofdzonden

Via Adorable Books kwam ik op 'de zeven hoofdzonden'-tag uit. Een boekentag geïnspireerd door de zeven hoofdzonden. Klinkt interessant, mh?

bron

Hebzucht – Wat is je duurste boek? Wat is het minst dure boek?
Mijn duurste boek is waarschijnlijk een woordenboek geweest, of de hardcover van The Casual Vacancy, of the Deathy Hallows in hardcover.

Toorn – Met welke auteur heb jij een haat/liefde-relatie?
Cassandra Clare, van The Mortal Instruments-serie. Ik wil haar boeken zo graag leuk vinden, maar bepaalde plottwists die ze in haar boeken verwerkt ... nee, doe maar niet.

Gulzigheid – Welk boek heb je zonder een spoor van schaamte steeds opnieuw verslonden?
Dit zijn er meer. Op één staat waarschijnlijk Harry Potter 1, ontelbaar vaak heb ik dat boek herlezen. Op twee Artemis Fowl, een andere serie die ik door m'n jeugd keer op keer gelezen heb.

Gemakszucht – Welk boek dat je aan het lezen was, heb je uit luiheid laten liggen?
Er zijn wat boeken waarbij ik halverwege ben blijven steken doordat ik ineens druk werd, maar dat heeft vaak vrij weinig met het boek te maken. Verder kán ik haast niet stoppen met lezen als ik eenmaal bezig ben. Hoe zeer ik me ook erger aan het boek, ik moet en zal het uitlezen. A half-finished book is, after all, a half-finished love affair...

Hoogmoed – Over welk boek praat je als je wil klinken als een heel intellectuele lezer?
ik bén een heel intellectuele lezer, deal with it. Meestal literair werk dat door critici de hemel in geprezen wordt, maar nog niet echt is doorgebroken. Denk ik. Sorry, ik weet het niet, over het algemeen pretendeer ik niets.

Lust – Wat vind jij het meest aantrekkelijk in mannelijke of vrouwelijke personages?

Humor en interessante opmerkingen. Sommige personages hebben van die heerlijke onliners of dialogen, jumm.

Afgunst – Welk boek zou je het liefst als geschenk ontvangen?
Deze edities van Fitzgerald, for sure:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten